غنی به ارتش: قدرت نهانی خود را به دشمن نشان دهید

اطلاعات روز: محمداشرف غنی می‌گوید که زمان آن فرا رسیده است تا نیروهای دفاعی و امنیتی قدرت «نهانی» خود را به «دشمنان» مردم و دولت افغانستان نشان دهد.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری منتشر شده، آمده است که آقای غنی این گفته‌ها را شام امروز (پنج‌شنبه، 25 ثور) در جریان بازدید از قول اردوی عملیات خاص کماندو مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه، آقای غنی در خطاب به نیروهای این قول اردو گفته است: «امروز روزی است که شمشیر خود را از غلافش بکشید و دشمن یک بار دیگر باید قدرت نیروهای کماندوی ما را ببینند.»

او تأکید کرده است که دشمنان افغانستان باید شاهد تحرکات همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌شده‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در میدان‌های نبرد باشند. محمداشرف غنی گفته است که این تحرکات باید منظم، دقیق و براساس پلان طرح و به اجرا گذاشته شود.

آقای غنی افزوده است که این نیروها باید به دشمنان افغانستان نشان دهند که «مشت»‌شان چطور دهن آنان را می‌شکند.

از سویی هم، او با اشاره به دستور دو شب پیش خود به نیروهای امنیتی در مورد تغییر قرارگرفتن از حالت دفاع فعال به حالت تعرضی گفته است که هدف او از این دستور، جنگ و خون‌ریزی نه، بلکه ایجاد شرایط برای استقرار صلح  می‌باشد.

به گفته‌ی آقای غنی، به طالبان باید در میدان جنگ فهمانده شود که راه رسیدن به صلح پایدار، جنگ نه، بلکه گفت‌وگو است.

او همچنان خاطرنشان کرده است که از نیروهای امنیتی و دفاعی در جنگ به عنوان «سیاهی لشکر» استفاده نمی‌شود و هیج نوع معامله‌ای بر سر این نیروها امکان‌پذیر نیست.

آقای غنی در حالی از نیروهای امنیتی و دفاعی خواسته است که قدرت‌شان را به جنگ‌جویان گروه‌های تروریستی نشان ‌دهند که او دو شب پیش (سه‌شنبه، 23 ثور) در پی حملات خونین در ولایت‌های کال و ننگرهار به نیروهای دولتی دستور داد که از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی قرار بگیرند.

ساعاتی بعد از این اقدام آقای غنی، گروه طالبان آن را مانعی در برابر صلح خواند و گفت که آقای غنی با این دستور می‌خواهد در قدرت باقی بماند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *