گذرگاه تورخم شش روز در هفته به‌طور ۲۴ ساعته باز می‌شود

اطلاعات روز: اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور می‌گوید که پس از این گذرگاه تورخم شش روز در هفته به‌طور بیست‌وچهار ساعته باز خواهد بود.

آقای احمدی امروز (شنبه، ۲۷ ثور) در رشته‌تویتی همچنان نوشته است که گذرگاه اسپین بولدک – چمن در قندهار نیز شش روز در هفته و با افزایش ساعت‌های کاری، باز خواهد بود.

احمدی همچنان گفته است که صادرات از طرف افغانستان پس از روزهای عید فطر از طریق این دو گذرگاه آغاز می‌شود. او همچنان از سکتورهای خصوصی افغانستان و پاکستان برای همکاری با حکومت‌های دو کشور سپاس‌گذاری کرده است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در ادامه نوشته است: «ما متعهد هستیم تا همه سهولت‌های لازم را جهت استفاده آسان از راه‌های ترانزیتی برای واردات ‌و صادرات در اختیار بازرگانان قرار دهیم.»

با گشترش شیوع ویروس کرونا در افغانستان، پاکستان نیز گذرگاه‌های تورخم و چمن – اسپین‌بولدک را مسدود کرد، اما چندی بعد اعلام کرد که گذرگاه تورخم پنج روز در هفته تنها به‌روی کالاهای تجاری باز خواهد بود.

از سوی هم، سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرده است که دولت پاکستان گذرگاه تورخم را امروز به‌روی مسافران افغان که در خاک آن کشور گیرمانده‌اند، باز کرده است. مقام‌های محلی در ننگرهار نیز گفته‌اند که انتظار می‌رود تا پایان امروز حدود پنج‌هزار شهروند افغان وارد کشور شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *