سقوط یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در غور؛ شش نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز – هرات: شماری از اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند که یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در این ولایت در نتیجه‌ی حملات طالبان سقوط و شش تن از این نیروها کشته شده‌اند.

غلام سخی جاوید، عضو شورای غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (شنبه، ۲۷ ثور) بالای پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در منطقه‌ی «خارستان» در غرب شهر فیروزکوه حمله کرده بودند.

آقای جاوید همچنان گفت که در این حمله پنج نیروی دیگر خیزش مردمی زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، منطقه‌ی «خارستان» در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز ولایت غور موقعیت دارد.

در همین حال، عارف عابر، سخن‌گوی والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که در این درگیری تنها سه نیروی خیزش مردمی زخمی شده‌اند و به طالبان نیز تلفات وارد شده است.

عبدالمعروف رامش، سخن‌گوی پولیس غور نیز به اطلاعات روز گفت که شب گذشته درگیری میان نیروهای خیزش مردمی و جنگ‌جویان طالب در نزدیک منار جام در ولسوالی شهرک نیز اتفاق افتاده است.

او اما جزییاتی در مورد تلفات این درگیری ارایه نکرد.

در این اواخر حملات طالبان در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور تشدید یافته است.

جمعه شب (۲۶ ثور) نیز در نتیجه سقوط یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در فیروزکوه، سه نیروی خیزش مردمی کشته و ۱۱ تن دیگر به دست طالبان اسیر شده بودند.

غور در زون غرب کشور جز ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *