ویروس کرونا در افغانستان

ابتلای ۴۰۸ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت؛ «افزایش آمار با بی‌پروایی مردم پیوند عمیق دارد»

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۰۸ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف کشور به ثبت رسیده است. این بلندترین رقم ثبت مبتلایان به کرونا در یک شبانه‌روز از زمان شیوع کرونا در افغانستان است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، ۲۹ ثور) در یک کلیپ ویدیوی گفته است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به هفت‌هزار و ۷۲ نفر افزایش یافته است.

کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. تنها در کابل در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

آقای مجروح همچنان گفته است که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۸۰۱ نفر رسیده است.

همچنان به گفته‌ی او، در بیست‌وچهار ساعت گذشته سه فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۷۳ نفر رسیده است.

در همین حال، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت گفته است که آمار ابتلا به کرونا در ولایات مختلف افغانستان در حال افزایش است. به گفته‌ی آقای مجروح، افزایش آمار ابتلا به کرونا با بی‌پروایی مردم در برابر رعایت اصول قرنطین در اجتماعات و در سطح شهر پیوند عمیق دارد.

او تأکید کرده است در صورتی که مردم به اصول قرنطین پایبند نمانند، با تمام اهتماماتی که وزارت صحت عامه روی‌دست گرفته است، «متأسفانه دامنه‌ی فاجعه هر روز گسترده‌تر خواهد شد».

مجروح افزوده است که یگانه راه جلوگیری از ابتلا به کرونا و محدودکردن انتشار این ویروس و همچنان محافظت جامعه در برابر ویروس کرونا، رعایت اصول قرنطین، حفظ فاصله‌ی اجتماعی و پوشیدن ماسک در مکان‌های مزدحم است.