حمله‌ی طالبان بر یک مرکز امنیت ملی در شهر غزنی نُه کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده بر ساختمان قطعه‌ی ویژه‌ی «703» ریاست امنیت ملی در شهر غزنی نُه نفر کشته شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است در این رویداد که صبح امروز (دوشنبه، 29 ثور) رخ داده است، 20 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی اما در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفت که در این حمله هفت سرباز نیروهای ویژه‌ی امنیت ملی کشته و 40 سرباز دیگر این نیروها زخمی شده‌اند.

او گفت که از جمع زخمیان وضعیت صحی هشت نفر آنان «وخیم» بود که برای تداوی به کابل منتقل شده‌اند.

در همین حال بازمحمد همت، رییس شفاخانه‌ی غیرنظامی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که از این رویداد پنج کشته و 42 زخمی به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

او گفت که وضعیت صحی 10 نفر از زخمیان این رویداد «وخیم» می‌باشد.

آقای همت تأکید کرد که تمامی کشته‌شدگان و زخمیان این رویداد نظامی اند.

از سویی هم، سخن‌گوی والی غزنی گفت که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر نوع «هاموی» مملو از مواد منفجره بوده است.

به گفته‌ی او، تا دو کیلومتری اطراف محل انفجار شیشه‌های خانه‌ی غیرنظامیان شکسته است. اما او تأکید کرد که به غیرنظامیان تلفاتی وارد نشده است.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هدف حمله یک مرکز ریاست امنیت ملی بوده است. در اعلامیه‌ی طالبان ادعا شده است که ده‌ها نیروی امنیت ملی در این رویداد کشته و زخمی شده‌اند.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولایت از جمله شهر غزنی حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *