Blackwater security contractors guard Zalmay Khalilzad, then the U.S. ambassador to Iraq, as he arrives at a community sports center in Baghdad in 2006.

دور تازه‌ی سفر زلمی خلیل‌زاد به قطر و افغانستان آغاز شد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان دور تازه‌ی سفرش به قطر و افغانستان را آغاز کرده است.

هدف از سفر تازه‌ی خلیل‌زاد به قطر و افغانستان، تقویت دیدگاه ایالات متحده مبنی بر بهترین راه برای پایان دادن به درگیری‌ها، گردهم آمدن طرف‌ها و مذاکره درباره‌ی توافق در مورد آینده‌ی سیاسی افغانستان اعلام شده است.

وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه‌ای گفته است که این دور سفر آقای خلیل‌زاد روز یک‌شنبه (۲۸ ثور) آغاز شده است. به نقل از اعلامیه، خلیل‌زاد در دوحه با نمایندگان طالبان دیدار و در مورد اجرای توافق‌نامه‌ی امریکا با طالبان گفت‌وگو می‌کند.

همچنان گفته شده است که خلیل‌زاد در دیدار با نمایندگان طالبان درباره‌ی اقدامات لازم برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از جمله کاهش قابل توجه خشونت گفت‌وگو می‌کند.

از سوی هم، وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که خلیل‌زاد در جریان سفرش به افغانستان نیز با مقام‌های ارشد دولتی دیدار خواهد کرد تا بتواند اقداماتی را که دولت افغانستان برای آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی باید انجام دهد، بررسی کند.

در اعلامیه آمده است که ایالات متحده متعهد است تا از خواست مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی برای دست‌یابی به یک توافق سیاسی که جنگ چهل ساله در این کشور را به پایان برساند، حمایت کند.

وزارت خارجه‌ی امریکا همچنان گفته است که ایالات متحده برای دست‌یابی به توافق سیاسی که تضمین کند افغانستان هرگز به‌عنوان «سکویی» برای خدمت به تروریزم بین‌المللی تبدیل نمی‌شود، متعهد است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *