خالد در قندوز: هشت نیروی دولتی در حملات شب گذشته‌ی طالبان کشته شده‌اند

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که در نتیجه‌ی حملات شب گذشته‌ی طالبان در حومه‌های شهر قندوز و چهار ولسوالی این ولایت، هشت نیروی دولتی کشته شده‌اند.

آقای خالد که امروز (سه‌شنبه، 30 ثور) در شهر قندوز با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که در درگیری‌ها در این حمله‌ی طالبان، تعدادی از نیروهای دولتی نیز زخمی شده‌اند. او اما آماری در این مورد ارایه نکرد.

سرپرست وزارت دفاع ملی در پی حملات گروه طالبان در حومه‌های شهر قندوز و ولسوالی‌های علی‌آباد، خان‌آباد، امام صاحب و چهاردره برای ارزیابی وضعیت امنیتی قندوز به این ولایت رفته است.

وزارت دفاع ملی پیشتر در خبرنامه‌ای گفته بود که آقای خالد برای کنترل بهتر وضعیت امنیتی در این ولایت، نیروهای کمکی از قطعات ویژه‌ی ارتش را نیز از کابل به قندوز فرستاده است.

جنگ‌جویان طالبان نیمه‌های شب گذشته (دوشنبه، 29 ثور) بر پاسگاه‌های امنیتی و دفاعی در شهر قندوز از استقامت‌های «تلوکه»، «بندر خان‌آباد» و «سه‌درک» حمله کرده بودند.

این گروه همزمان با راه‌اندازی این حملات بر بخش‌هایی از ولسوالی‌های علی‌آباد، خان‌آباد، امام صاحب و چهاردره نیز حمله کردند.

وزارت دفاع ملی در اعلامیه‌ای گفته است که این حملات طالبان با مقاومت نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شده‌اند. به نقل از اعلامیه، در ضدحمله‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت، به تعداد 40 جنگ‌جوی طالبان کشته و 50 جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

اسدالله خالد اما گفت که تعداد کشته‌شدگان این گروه در این ضدحمله‌ی نیروهای دولتی، به بیش از 50 نفر می‌رسد.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در اکثر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *