قطر ۸.۵ تُن تجهیزات و ضروریات طبی به افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: قطر به مقدار ۸.۵ تُن تجهیزات و ضروریات طبی به افغانستان کمک کرده است. این مقدار کمک امروز (سه‌شنبه، ۳۰ ثور) رسما به وزارت صحت عامه‌ی کشور تسلیم داده شده است.

وزارت صحت عامه در اعلامیه‌ای گفته است که این تجهیزات و ضروریات طبی شامل پی‌پی کیت، ماسک‌های جراحی، ماسک‌های ان۹۵، عینک‌های محافظوی، محافظ صورت، لباس جراحی برای عملیات، دستکش و… می‌شود که از آنها در امر مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهد شد.

بشیر نورمل، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه هنگام تسلیم‌گیری این تجهیزات و ضروریات طبی، از کمک‌های بشردوستانه‌ی قطر قدردانی کرده است. نورمل این کمک‌ها را یکی از نیازمندی‌های اساسی در شرایط فعلی به وزارت صحت‌عامه‌ی کشور دانسته است.

معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه گفته است: «در چنین شرایطی که کشور و مردم ما سخت در امر مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد، این کمک‌ها می‌تواند ما را در امرمبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن درکشور بیشتر کمک نماید.»

او علاوه کرده است که وزارت صحت عامه این تجهیزات و ضروریات طبی را به شکل موثر و مثمر برای آن عده از پرسنل صحی‌ای که در خط نخست ارایه خدمات صحی برای افراد مبتلا به کرونا قرار دارند، استفاده خواهد شد.

در همین حال، سعید بن مبارک الخیارین، سفیر قطر در افغانستان، ویروس کرونا را یک چالش جهانی برای بشریت دانسته و هدف از کمک‌های این کشور را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان دانسته است. او همچنان گفته است که کشورش برای کمک‌های بیشتر به افغانستان در آینده نیز آمادگی دارد.

وزارت صحت عامه در حالی از دریافت ۸.۵ تُن تجهیزات و ضروریات طبی کمک قطر خبر داده است که براساس آمارهای رسمی این وزارت، تا کنون هفت‌هزار و ۶۵۳ نفر در افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۸۵۰ نفر بهبود یافته و ۱۷۸ نفر دیگر جان داده‌اند.