صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری،

دولت افغانستان پیام عیدی رهبر طالبان را «بی‌ارزش» خواند

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری پیام عیدی ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان افغانستان را «بی‌ارزش» خوانده و گفته است که این پیام زمانی ارزش پیدا می‌کند که طالبان با مردم آشتی کنند.

آقای صدیقی امروز (چهارشنبه، ۳۱ ثور) در تویتی ضمن اظهار تعجب از نشر پیام عیدی رهبر طالبان، همچنان نوشته است که این گروه از یک طرف هر روز مردم را با انتحار و انفجار می‌کُشند و از طرف دیگر راجع به توافق‌نامه‌ی صلح حرف می‌زند.

صدیقی نوشته است: «عجب است! از یک سو، هر روز مردم ما را با انتحار و انفجار تکه‌وپارچه می‌کنند و به خشونت‌های‌شان ادامه می‌دهند، از سوی هم، راجع به موافقت‌نامه‌ی صلح گپ می‌زنند!؟ این پیام ارزش ندارد، الی این‌که ثابت نمایند که با مردم آشتی می‌کنند.»

این در حالی است که ملا هبت‌الله، رهبر طالبان افغانستان صبح امروز در پیامی به مناسبت عید سعید فطر، از امریکا خواسته است که به کسی اجازه ندهد تا توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا با این گروه را با موانع، تأخیر و در نهایت با ناکامی و شکست مواجه کند.

ملا هبت‌الله در این پیام عیدی، امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان را برای این گروه یک پیروزی دانسته و گفته است در صورتی که این توافق‌نامه به‌گونه‌ی صادقانه عملی شود، به نفع تمام طرف‌های دخیل در قضیه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *