در دو ماه گذشته ۴۵۱ نفر در هرات به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بازداشت شده‌اند

اطلاعات روز – هرات: عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس هرات می‌گوید که در جریان دو ماه گذشته ۴۵۱ نفر به اتهام جرایم مختلف در سطح این ولایت بازداشت شده‌اند.

آقای نورزی امروز (شنبه، ۳ جوزا) در یک نشست خبری گفت که این افراد به اتهام سرقت‌های مسلحانه، عضویت در گروه طالبان، قتل، آدم‌ربایی، قاچاق و فروش مواد مخدر، فریب‌کاری، جعل و تذویر اسناد و گرفتن رشوه بازداشت شده‌اند.

فرمانده پولیس هرات همچنان گفت که از نزد این افراد ۱۰۵ میل جنگ افزار مختلف نیز به‌دست نیروهای پولیس افتاده است.

به گفته‌ی او، در دو ماه گذشته، پولیس هرات ۲۳ عملیات مستقل و مشترک را در ولسوالی‌های گذره، شیندند، زاول، اوبه، پشتون زرغون، گلران، کرخ، غوریان، زنده‌جان، کشک‌کهنه و کهسان راه‌اندازی کرده است.

فرمانده پولیس هرات گفت که در نتیجه‌ی این عملیات‌ها، ۸۲ طالب به‌شمول فرماندهان سرشناس‌شان کشته و ۷۶ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

آقای نورزی همچنان علاوه کرد که پولیس هرات در دو ماه گذشته در نتیجه‌ی ۲۴ عملیات مختلف در شهر و ولسوالی‌ها، ۲۴۶ کیلوگرام مواد مخدر، ۳۲۸ لیتر مشروبات الکلی و کشمش تخمر شده را کشف و ضبط کرده است.

نورزی در حالی از دست‌آوردهای دو ماه گذشته پولیس هرات سخن می‌زند که اخیرا سرقت‌های مسلحانه در شهر هرات افزایش یافته و گروه طالبان نیز به دامنه‌ی حملات‌شان در بخش‌هایی از این ولایت افزایش داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *