اسدالله خالد: دشمن از لجاجت دست بکشد، صدای دولت صلح است

اطلاعات روز- هرات: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که «دشمن» از لجاجت و جهالت دست بکشد، صدای دولت افغانستان صدای صلح خواهد بود.

آقای خالد که امروز (شنبه، ۳ جوزا) جهت بررسی وضعیت عملیات‌های نظامی در ولایت‌های غربی به هرات سفر کرده بود، این اظهارات را در یک نشست خبری با سید عبدالوحید قتالی، والی هرات مطرح کرد.

خالد گفت: «ما از وجب وجب خاک خود و فرد فرد مردم خود، تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنیم.»

به گفته‌ی او، نیروهای افغان در راستای سرکوب طالبان اقدامات جدی روی‌دست گرفته‌اند و به این گروه جواب «دندان شکن» خواهند داد.

سرپرست وزارت دفاع علاوه کرد: «به همگی اطمینان می‌دهیم که قوای امنیتی افغان، چه پیش از عید بوده و چه در جریان عید است، بعد از عید بوده، هر جایی که دشمن بخواهد نظم را مختل بسازد، جواب دندان شکن خواهیم داد.»

در حال حاضر عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در بخش‌هایی از ولایات غربی از جمله هرات ادامه دارد.

در همین حال، سید عبدالوحید قتالی والی هرات نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که هماهنگی میان نیروهای دولتی در غرب کشور به وجود آمده است.

پس از حملات خونین کابل و ننگرهار که به کشته شدن غیرنظامیان انجامید، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور به نیروهای دولتی دستور داد که از حالت دفاعی فعال به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهند.

اسدالله خالد در حالی برای بررسی اوضاع امنیتی ولایات غربی کشور به هرات رفته است که چند روز پیش، عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت داخله نیز به همین منظور به ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس سفر کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *