نهادهای امنیتی گزارش‌ها در مورد ابتلای 50 درصد نیروهای امنیتی به کرونا را رد کردند

اطلاعات روز: به‌دنبال نشر گزارشی مبنی بر ابتلای دست‌کم 50 درصد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویروس کرونا، سکتورهای امنیتی و دفاعی با نشر اعلامیه‌ای ابتلای این تعداد نیروها را رد کرده‌اند.

در این اعلامیه که امروز (چهارشنبه، 7 جوزا) منتشر شده، آمده است که سکتورهای امنیتی و دفاعی این گزارش را مورد ارزیابی قرار داده و مطابق این ارزیابی، آمار ارایه‌شده مبنی بر ابتلای 50 درصد این نیروها صحت ندارد.

به نقل از اعلامیه، پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، تدابیر جدی وقایوی و پیشگیرانه در تمامی قرارگاه‌ها و جزوتام‌های عملیات و حمایوی نیروهای امنیتی و دفاعی رویدست گرفته شده که آسیب‌پذیری این نیروها را در کم‌ترین حد نگهداشته است.

این نیروها تأکید کرده‌اند که تطبیق این تدابیر هم‌اکنون نیز به گونه‌ی سراسری ادامه دارد.

روزنامه‌ی نیویارک تایمز به تازگی گزارش کرده است که به باور وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون)، دست‌کم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

چند مقام امنیتی امریکایی به نیویارک تایمز گفته‌اند که این امر سبب شده است که هر گونه آموزش و عملیات مشترک بین نیروهای امریکا و نیروهای افغان متوقف شود.

به نقل از گزارش، بخش بزرگی از تلاش‌های جنگ امریکا به‌ویژه عملیات در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در شرق افغانستان متوقف شده، اما حملات هوایی علیه این گروه همچنان ادامه دارد.