قرارداد ساخت بخش اول میدان هوایی ننگرهار به ارزش ۷۹.۹ میلیون افغانی امضا شد

اطلاعات روز: اداره هوانوردی ملکی کشور اعلام کرد که قرارداد بخش اول ساخت میدان هوایی ننگرهار را به ارزش ۷۹.۹ میلیون افغانی با شرکت «افغان گلوبل اپریشن» امضا کرده و قرار است کار عملی آن طی روزهای آینده آغاز شود.

در اعلامیه‌ی این اداره که امروز (یک‌شنبه، ۱۱ جوزا) منتشر شده، آمده است که قرارداد بخش اول ساخت میدان هوایی ننگرهار شامل اعمار دیوار احاطه، برج‌های  امنیتی و «فینس» می‌شود.

محمدقاسم وفایی‌زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی هنگام امضای این قرارداد گفته است که میدان هوایی ننگرهار به‌عنوان بدیل میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در «شرایط اضطرار و حالات جوی نامناسب در کابل» و همچنان برای وصل کردن ولایات شرقی کشور اهمیت زیاد دارد.

آقای وفایی زاده همچنان گفته است که با تکمیل این پروژه، زمینه‌ی صدور تولیدات زراعتی ولایات شرقی کشور به بازارهای منطقه و جهان نیز تسهیل می‌شود.

در اعلامیه‌ی اداره هوانوردی ملکی همچنان گفته شده است که دیزاین بخش دوم پروژه ساخت میدان هوایی ننگرهار شامل ترمینل مسافران، تعمیر اطفائیه و هواشناسی، «خط رنوی» و «تکسیوی و رمپ» نیز در حال تکمیل شدن است و به‌زودی داووطلبی آن آغاز می‌شود.

آقای وفایی‌زاده افزوده است که در دیزاین ترمینل میدان هوایی ننگرهار ترکیبی از مهندسی مدرن و محلی به کار برده می‌شود تا فرهنگ ساختمانی کشور در آن انعکاس یابد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *