شیوع کرونا عواید اداره‌ی هوانوردی ملکی را 40 میلیون دالر کاهش داده است

اطلاعات روز: اداره‌ی هوانوردی ملکی کشور می‌گوید که شیوع ویروس کرونا سبب شده است تا در عواید این اداره 40 میلیون دالر کاهش به‌میان آید.

محمدقاسم وفایی‌زاده، رییس عمومی اداره‌ی هوانوردی ملکی که امروز (دوشنبه، 12 جوزا) در مراسم معرفی امان‌زیب انصاری به‌عنوان معین پلان و پالیسی این اداره و سیدعمر صبور به‌عنوان رییس عمومی میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی صحبت می‌کرد، گفت که شیوع ویروس کرونا تأثیرات منفی «گسترده» بر سکتور هوانوردی ملکی داشته است.

با این حال آقای وفایی‌زاده افزود که پروازهای خارجی در افغانستان به‌زودی تحت شرایط خاص و با رعایت تدابیر صحی از سر گرفته می‌شود.

او در مورد از سرگیری پروازهای داخلی نیز گفت که برنامه‌های منظمی در این مورد در هماهنگی با وزارت صحت عامه ترتیب شده است. به گفته‌ی رییس عمومی اداره‌ی هوانوردی ملکی، این پروازها نیز در آینده‌ی نزدیک شروع می‌شود.

از سویی هم، او در این مراسم بر استندرد و معیاری‌سازی سکتور هوانوردی ملکی تأکید کرده و گفته است که باید تلاش شود تا میدان‌های هوایی کشور از طرف سازمان «ایکاو» سرتیفای شود.

محمدقاسم وفایی‌زاده افزوده است در صورتی که این اقدام تا آخر سال 2020 میلادی صورت نگیرد، ممکن از میدان‌های هوایی کشور از جمله میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پروازهای بین‌المللی محدود شود.

آقای وفایی‌زاده در حالی از تأثیرات منفی ویروس کرونا بر سکتور هوانوردی ملکی یاد می‌کند که تاکنون در کشور 15 هزار و 750 مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است. از جمع مبتلایان این موارد، 265 نفر جان باخته و یک‌هزار و 428 نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.