آمادگی برای جشن معرفی بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سارک

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیروز در نشست شورای وزیران گفت، کارهای مقدماتی برای برگزاری جشن معرفی بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سارک نهایی شود. او به وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داد، تا هفته‌ی آینده گزارش مفصلی از آمادگی‌ها را در این زمینه ترتیب و ارائه کند.

دفتر رسانه‌های ریاست اجرایی دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست شورای وزیران گزارش مفصل خود را از آمادگی‌های انجام‌شده و کارهای باقی‌مانده برای برگزاری جشن معرفی «بامیان، نخستین پایتخت فرهنگی سارک» ارائه کرد.

بر اساس این خبرنامه، او از ریاست اجرایی خواست تا در زمینه‌ی تأمین امنیت، حمل‌و‌نقل مهمانان ویژه‌ی خارجی و داخلی و اجرا‌شدن بودجه‌ی این برنامه به نهادهای ذی‌ربط دستور دهد. عبدالله به وزارت‌های داخله، ترانسپورت و هوانوردی ملکی، اطلاعات و فرهنگ و مالیه دستور داد‌ تا هرچه زود‌تر کارهای مقدماتی در این زمینه را نهایی کنند.

قرار بود جشن معرفی بامیان به عنوان مرکز فرهنگی سارک در آغاز سال 2015 برگزار شود؛ اما به دلیل نبود بودجه‌ و سردی هوا برای سه ماه دیگر به تأخیر افتاد. برای جشن معرفی بامیان بیش از نیم میلیون دالر امریکایی در نظر گرفته شده بود؛ اما باشندگان بامیان از حکومت خواسته‌اند تا بودجه‌ی بیش‌تری را به آن اختصاص دهد.