چهار پولیس از سوی مهمان شان در هلمند به قتل رسیدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هلمند در جنوب کشور مرگ چهار پولیس را تایید کرده و می‌گویند که این سربازان پولیس توسط مهمان شان در پاسگاه آنان کشته شده است.

پاچا گل بختیار، آمر امنیت فرماندهی پولیس هلمند گفته که مهاجم مهمان ناخوانده بوده و از محل فرار کرده است.

گفته می‌شود که این رویداد شب دوشنبه در منطقه‌ی موسوم به گذره‌ سرخ از مربوطات حوزه دوم شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت رخ داده است.

به نقل از خبرگزاری بخدی، آقای بختیار گفته: «براساس معلومات  اولیه، مهاجم می‌خواسته در منطقه پولیس شود، اما قبل از این‌که او جذب پولیس شود، چهار پولیس را کشته و از منطقه فرار کرده است.»

به گفته‌ی بختیار، مهاجم نخست توسط مواد مخدر مأموران پولیس پاسگاه را مصموم کرده و سپس آن‌ها را به قتل رسانده است.

تاکنون مسئولیت این رویداد را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

در همین حال، حیات الله مایار، منشی شورای ولایتی هلمند گفته: «مهاجم پسر کاکای قوماندان پوسته است، او در پوسته پولیس که در منطقه گذره سرخ موقعیت دارد، دو تا سه روز مهمان بوده است.»

به گفته‌ی مایار، مهاجم علاوه بر سه پولیس، پسر کاکایش (فرمانده پاسگاه) را نیز کشته است، مهاجم برای قتل از برچه استفاده کرده و ظاهراً زمانی‌که سربازان خواب بودند، به آن‌ها حمله کرده است.

با این حال آمر امنیت فرماندهی پولیس هلمند گفته که تحقیقات در مورد چه‌گونگی وقوع رویداد و این‌که مهاجم با شورشیان ارتباط داشته یا نه، آغاز شده است.

این در حالی‌ست که روز چهارشنبه ٢١ اسد، طالبان با تجهیزات و یونیفورم پولیس به یک پایگاه پولیس در منطقه لندی ناوه از مربوطات ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند حمله کردند.

این حمله یکی از نادرترین نوع حملات طالبان دانسته شده که در آن هشت پولیس این پایگاه کشته شدند.

در این آواخر شورشیان با استفاده از یونیفرم نیروهای امنیتی به مراکز دولتی و نیرهای امنیتی حملات خود را انجام می‌دهند که قبل از رسیدن به هدف، نیروهای امنیتی را در شناسایی آن‌ها می‌تواند به مشکل مواجه کند.

چندی پیش یک حمله کننده انتحاری با استفاده از یونیفروم پولیس بر مرکز آموزشی پولیس در منطقه‌ی افشار کابل حمله کرده و مواد منفجره همراه خود را انفجار داد. در این رویداد دست کم 20 سرباز این مرکز کشته و  بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *