علمای جهان اسلام در قبال افغانستان سکوت اختیار نکنند

علمای افغانستان: علمای جهان اسلام در قبال افغانستان سکوت اختیار نکنند

اطلاعات روز: شورای علمای افغانستان از علمای جهان اسلام خواسته است که در قبال مشکلات مردم افغانستان خاموشی اختیار ننموده و نقش مؤثمری را در آوردن صلح و خاتمه دادن  به منازعه افغانستان ایفا نمایند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای از دیدار رییس جمهور غنی با رییس سرتاسری  و اعضای شورای علمای افغانستان خبر داده است.

علمای کشور جنگ در مقابل مردم و حکومت افغانستان را از لحاظ دینی شرعاً حرام دانسته و از قربانی‌های ملت و ارگان‌های امنیتی کشور که برای دفاع از کشور و منافع ملی، خدمت به اسلام و مسلمانان و تأمین صلح و ثبات تلاش می‌کنند، تقدیر و حمایت کرده است.

آنان از تمام مردم افغانستان خواسته‌اند تا در برابر دشمنان دین و مردم افغانستان که در ریختاندن خون انسان‌های بی‌گناه، اعم از بزرگان، کودکان، زنان و جوانان از نهایت قساوت قلب استفاده می‎کنند، در یک صف واحد ایستاده و متحدانه از ارزش‌های اسلامی و نوامیس ملی خویش دفاع نمایند.

هم‌چنین علما از جامعه بین‎المللی خواسته‌اند تا برای خاتمه جنگ و خشونت و رسیدن به صلح دایمی، مسئولیت خویش را انجام داده و بر تعهدات خویش مبنی بر تأمین صلح و ثبات در افغانستان عمل نمایند.

علمای کشور خشونت، افراطیت و دامن زدن به جنگ در کشور را به شدت تقبیح کرده و از علمای دین و مراجع علمی تقاضا کرده تا برای بلند بردن سطح آگاهی مردم در مورد احکام دین مقدس اسلام و تقویت روحیه مسئولیت پذیری والدین و فرزندان تلاش نمایند.