پیکر اسماعیل اکبر به خاک سپرده شد

اطلاعات روز: پیکر محمد اسماعیل اکبر، از نویسندگان و روزنامه‌نگار پیش‌کسوت کشور به روز دوشنبه در شهدای صالحین کابل به خاک سپرده شد.
محمد اسماعیل اکبر، نویسنده، روزنامه‌نگار و از پیش‌کسوتان صاحب‌نام سیاسی و فرهنگی کشور روز یک‌شنبه در سن ۶۴ سالگی در کابل درگذشت.
مرگ آقای اکبر، بسیاری از فرهنگیان و فعلان رسانه‌یی را که یاد و خاطره‌ای از او داشتند، غمگین کرد. پس از خبر مرگ استاد اکبر، بسیاری از فعلان رسانه‌یی و فرهنگیان یاد و خاطره‌ای از این روشن‌فکر را در صفحه‌های فیس‌بوک شان یادآور شدند.
بسیاری‌ها از او به نیکی یادکردند. شماری نوشتند که اسماعیل اکبر در راستای ارزش‌های نوین، از چهره‌های اثرگذار در اندیشه و افکار شان بود.
این نویسنده و روزنامه‌نگار بیشتر عمرش را به نوشتن و تحقیق گذراند. او مدتی را در پاکستان در مهاجرت به سر برد و در آن دوره‌ی اقامت نیز نشریه‌ای فکری به نام «صدای امروز» را راه انداخت.
از او در کنار گفت‌وگوها، نوشته‌ها و تحلیل‌ها، در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، کتابی هم به نام «فصل آخر» به جا مانده است.
او در کارنامه‌اش مدیریت جریده‌های «صلح»، «ندای اسلام» و «طلوع افغانستان» را داشت.
آقای اکبر به مبارزات اصلاح‌طلبانه در دوره‌های مختلف سیاسی افغانستان شهرت داشت. او تا دوره داوود خان به مبارزات زیرزمینی ادامه داد و در دوران حکومت حفیظ‌لله امین زندانی شد.
محمد اسماعیل اکبر در سال ۱۳۳۰ شمسی در روستای حیدر آباد، ولسوالی آقچه ولایت جوزجان به‌دنیا آمده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *