نی: حکومت باید جلو نشرات رادیو داعش را بگیرد

اطلاعات روز: به‌دنبال نشر گزارش‌ها از ایجاد یک ایستگاه رادیویی توسط گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار، دفتر نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که حکومت مکلف است تا جلو نشرات این رادیو را بگیرد.
گفته می‌شود «رادیو صدای خلافت» در موج اف ام پخش می‌شود و صدای آن در شهر جلال‌آباد و شماری از ولسوالی‌های ننگرهار شنیده شده که بر ضد مردم و دولت افغانستان به تبلیغات پرداخته است.
در اعلامیه دفتر نی آمده است که: « نی راه اندازی و ایجاد رسانه‌های را که از آن به مقاصد دهشت افگنی و نفرت پراگنی استفاده شود، برخلاف قوانین نافذه افغانستان دانسته و از حکومت می‌خواهد تا با استفاده از تمام اماکاناتی تخنیکی و استخباراتی که در اختیار دارد، جلو نشرات این‌گونه رسانه‌های غیرقانونی را بگیرد.»
مجیب خلوت‌گر، رییس عمومی نی گفته: «حکومت افغانستان مکلف است تا قوانین را به‌صورت جدی تطبیق کند و رادیوی صدای خلافت را که از سوی داعش غیر قانونی ایجاد شده و در نفرت پراگنی و به مقاصد هراس‌افگنی از آن استفاده می‌شود، به زودترین فرصت جلو ادامه‌ی نشرات آن را بگیرد.»
نی می‌گوید که راه اندازی رادیو و دیگر ابزار رسانه‌یی از سوی هراس افگنان و دشمنان بشریت می‌تواند ضربه‌ی شدید بر آزادی بیان در کشور وارد نموده و اعتماد مردم را نسبت به دولت کاهش بدهد.
دفتر نی از دولت خواسته که نگذارد گروه‌های دهشت افگن با استفاده از فضای آزاد رسانه‌ها به جلب و جذب جوانان به گروه‌های تروریستی پرداخته و بر ضد مردم و دولت افغانستان تبلیغات منفی نماید.
در اعلامیه آمده است که بی‌توجهی به این مسئله مهم می‌تواند از یک سو حاکمیت دولت افغانستان را زیر سوال ببرد و از جانب دیگر شهروندان کشور را نسبت به یک دیگر متنفر بسازد.