اطلاعات روز

شفاخانه داکتران بدون مرز در یمن هدف حمله موشکی قرار گرفت

اطلاعات روز: سازمان داکتران بدون مرز در حساب توییتر خود نوشته است که شفاخانه این سازمان در منطقه رازح در شمال ولایت صعده در یمن هدف موشک قرار گرفته و در جریان این حمله حداقل سه نفر کشته و ده نفر زخمی شده‌اند.
به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، ملک شاهر، سخن‌گوی داکتران بدون مرز، گفته هنوز مشخص نیست که این موشک از جنگنده‌های عربستان سعودی شلیک شده یا از یک سکوی زمینی پرتاب موشک.
شهر رازح در ولایت صعده در شمال غربی یمن واقع است و کنترل آن از سال ۲۰۱۳ در دست حوثی‌ها است.
سازمان داکتران بدون مرز پیشتر گفته بودند که یک شفاخانه آن‌ها در نقطه دیگری در همین ولایت در اکتوبر ۲۰۱۵ هدف حمله هوایی گروه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی قرار گرفت.
داکتران بدون مرز ماه پیش نیز عربستان را به حمله به یکی دیگر از شفاخانه‌های این سازمان در تعز متهم کرد که باعث زخمی شدن ۹ نفر شده بود.
ولایت صعده از جون ۲۰۰۴ شاهد درگیری بین شیعیان حوثی و دولت وقت بود. سایت خبری حقوق بشر «شبکه‌های اطلاعات منطقه‌ای» سال ۲۰۰۸ تخمین زد در اثر درگیری‌های داخلی بیش از ۷۷ هزار یمنی در این ولایت بی‌خانمان شدند.
از آغاز حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی طی سال گذشته این منطقه بارها هدف حملات هوایی این ائتلاف قرار گرفته است. به گزارش سازمان ملل از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون پنج هزار و هشتصد نفر در یمن کشته‌اند که تقریبا نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *