استفاده از هواپیماهایی بدون سرنشین کشفی علیه طالبان مؤثر واقع شده است

اطلاعات روز: مقام‌ها در وزارت دفاع می‌گویند که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کشفی که اخیراً در اختیار نیروهای هوایی کشور قرار داده شده، در مبارزه علیه طالبان مؤثر واقع شده است.
دولت‌وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است «در مبارزه علیه مخالفین مسلح دولت از این طیاره‌ها استفاده شده که نتیجه‌ی موثر نیز داشته است.»
آقای وزیری به رادیو آزادی گفته است که در حال حاضر در هلمند از هواپیماهای بدون سرنشین کشفی عملاً در عملیات‌ها استفاده می‌شود.
در ماه گذشته نیروهای هوایی کشور چندین بال از هواپیماهای بدون سرنشین کشفی دریافت کردند.
از سوی هم این مقام‌ها می‌گویند که افزون بر هواپیماهای بدون سرنشین کشفی، 8 هواپیمای سوپر تاکنوی (A29) که در اختیار نیروهای هوایی کشور قرار داده شده است، در پیشبرد عملیات‌ها نقش خوب داشته است.
وزیری گفته است از این نوع هواپیماها در بدخشان استفاده شده و به دشمن تلفات سنگین وارد کرده است.
به‌گفته‌ی مقام‌های وزارت دفاع، در حال‌حاضر از هواپیماهای بدون سرنشین کشفی و (A29) افزون در ولایت‌های قندوز، بدخشان و هلمند در دیگر نقاط کشور نیز در عملیات علیه طالبان مسلح استفاده می‌شود.
هواپیماهای جنگی(A29) بال‌های ثابت دارند، به سیستم نورانداز نیز مجهزاند، قابلیت حمل جنگ‌افزارهای سنگین را دارند و سیستم لایزر نیز در آن‌ها طراحی شده است. همچنان این هواپیماها قادراند موشک و بمب‌های ۲۵۰ کیلوگرامه را نیز حمل کنند.
نبود امکانات و تجهیزات هوایی از چالش‌های جدی نیروهای امنیتی کشور است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *