رییس‌جمهور: نسل جدید افغانستان نسل رهبری، صلح و ثبات است

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید نسل جدید افغانستان، نسل رهبری، صلح، ثبات و رفاه است که دیگران را به نفاق‌افگنی اجازه نمی‌دهد و نه‌تنها به اتحاد بلکه به مساوات نیز باور دارد.
آقای غنی که به روز پنج‌شنبه در جلسه‌ی «شبیه‌سازی سازمان ملل متحد» در قصر صدارت صحبت می‌کرد، خطاب به جوانان گفت که موجودیت شما برای مردم افغانستان اطمینان می‌دهد که اکثریت مطلق جامعه (جوانان و زنان) برای رهبری این خاک آمده هستند.
در جلسه‌یی که بانوی اول کشور، معاون دوم ریاست اجراییه و شماری از سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل نیز در آن اشتراک کرده بودند، رییس‌جمهور گفت امروز در سیمای هریک‌تان امید، اراده، همبستگی، همدلی و باور در مساوات مرد و زن دیده می‌شود. او گفت: «شما نسلی هستید که افغانستان را با جهان ارتباط می‌دهید و می‌توانید به خوبی از خاک و مردم خود نمایندگی نمایید.»
آقای غنی گفت امروز مطرح نیست که شما سازمان ملل را تمثیل می‌کند، مهم این است که شما آینده‌ی افغانستان را تمثیل می‌کنید.
وی همچنان خطاب به جوانان گفت شما نسل تقسیم نه بکله نسل اتصال هستید، خون هر یک‌تان، خون غزت، افتخار و ارداه است. او گفت که من روزی خواهم رفت و مسئولیتم این است که افغانستان را به شما تسیلم نمایم. آقای غنی گفت: «امروز اراده‌ی افغانستان به فضل خداوند هر روز جوان‌تر و رو به مسلکی شدن می‌رود.»
آقای غنی گفته است از جمله 20 شاروال که جدیداً تعیین گردیده، اکثریت‌شان 28 تا 35 سال سن دارند و برکت دیدگاه واضح، تعهد و تجربه‌ی شما، افغانستان به صلح و ثبات و رفاه دایمی خواهد رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *