محمد محقق: یک جانبه‌گرایی در حکومت‌داری باعث سقوط حکومت خواهد شد

اطلاعات روز-کابل: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه می‌گوید اگر افرادی در حکومت بخواهند که نظام سیاسی را به‌صورت یک جانبه به پیش ببرند، باعث خلق بحران سیاسی در کشور خواهند شد.
آقای محقق که به روز جمعه در برنامه شبیه سازی سازمان ملل متحد در کاخ مرمرین صحبت می‌کرد، هشدار داد که کار مشترک یگانه گزینه برای جلوگیری از بحران سیاسی است و مشکلات کنونی در حکومت وحدت ملی باید حل شود.
معاون دوم ریاست اجراییه درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که طی روزهای اخیر تنش میان ریاست جمهوری و ریاست اجراییه بالا گرفته و رییس اجراییه حکومت وحدت ملی رییس جمهور غنی را متهم به تک‌روی می‌کند.
آقای محقق گفت: «اگر وضعیت کنونی را که برایش رسیدگی کنند بسیار خوب است و اگر کسانی مشوره بدهند که ما به پیش می‌بریم و به کسی دیگری نیاز نداریم این سبب بحران سیاسی خواهد شد. این زمانی خواهد بود که بحران آغاز خواهد شد و سبب سقوط خواهد شد.»
با آن‌که انتظار می‌رود دو رهبر حکومت وحدت ملی به‌زودی درباره اختلافات به میان آمده باهم گفت‌وگو کنند، اما آقای محقق از آن‌چه حرکت یک جانبه حلقه‌هایی در حکومت می‌گوید، نگران است.
عبدالله عبدالله به روز پنج‌شنبه، 21 اسد، از بی‌توجهی رییس‌جمهور غنی نسبت به توافق‌نامه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی به‌شدت انتقاد کرد. او گفت سه ماه است که رییس‌جمهور همرایش صحبت نکرده و نزدیکانش می‌گویند که آقای غنی حوصله‌ی بحث را ندارد. پس از آن آقای عبدالله با شماری از نمایندگان کشورهای خارجی و رهبران سیاسی دیدار کرد و گفت به روز شنبه، 23 اسد، با رییس جمهور دیدار می‌کند. اما این دیدار صورت نگرفت و در عوض به روز چهارشنبه، 27 اسد، ارگ ریاست جمهوری در بیانیه‌یی نوشته کرد که دو رهبر دیدار کرده و رییس جمهور صحبت‌های رییس اجراییه را شنیده و در نشست بعدی صحبت‌های یادشده را مورد بررسی قرار می‌دهد. هنوز معلوم نیست دیدار بعدی دو رهبر چوقت صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *