پیام عجیب رهبر طالبان: برای زیبایی زمین درخت بکارید

اطلاعات روز: ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان از هوادارانش خواسته که هرکدام برای زیبایی زمین درخت میوه یا غیر میوه غرس کنند.
در بیانیه‌ی رسمی رهبر گروه طالبان آمده است که با غرس درخت از سوی هر مسلمان، عمل خیری انجام می‌شود چون پرندگان، حیوانات و حتا انسان‌ها از آن سود می‌برند.
رهبر گروه طالبان نهال شاندن را از اعمال صالحه در اسلام و صدقه جاریه خوانده و گفته است: «بالای هر مجاهد و هر فرد ملت متدین ما صدا می‌کنیم که با فرا رسیدن موسم نشاندن نهال‌ها در چار اطراف خود یک یا چند نهال مثمر و یا غیر مثمر را جهت سرسبزی زمین و استفاده‌ی مخلوقات الله بنشاند.»
این خواسته طالبان تاکنون سابقه نداشته است.
به نقل از بی‌بی‌سی فارسی صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله کشور اما در واکنش به این خواسته رهبر طالبان گفته است که طالبان بمب‌شانی را کنار بگذارند. او در توییترش نوشته است: «آن‌ها باید جاسازی بمب‌های کنار جاده‌یی را که باعث مرگ بیگناهان می‌شود، متوقف کنند.»
رهبر طالبان درحالی از مردم می‌خواهد نهال غرس کنند که این گروه متهم به سوزاندن تاکستان‌های شمالی در اواخر دهه 90 میلادی است.
کشته شدن فرمانده طالبان در قندوز
در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی قندوز گفته‌اند که ملا عبدالسلام، فرمانده گروه طالبان در ولایت قندوز کشته شده است.
شیر عزیز کاموال، یکی از مقام‌های امنیتی در ولایت قندوز به رسانه‌ها گفته است که ملا عبدالسلام به‌دست نیروهای امنیتی کشته شده است.
این فرمانده طالبان رهبری جنگ‌های خونین قندوز را به‌دست داشته است. پیشتر نیز گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن این مقام طالبان نشر شده بود اما هر بار طالبان آن را رد کرده بودند.
این بار تاکنون گروه طالبان واکنش نشان نداده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *