دولت ایران با اعطای تابعیت به نجیب مایل هروی موافقت کرد

اطلاعات روز: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران گزارش کرده است که با اعطای تابعیت به نجیب مایل هروی، نویسنده و پژوهشگر سرشناس افغانستان موافقت شده است.

براساس این گزارش، اعطای تابعیت به این پژوهشگر ادبیات فارسی، «آخرین مراحل اداری و قانونی» را پشت سر می‌گذارد.

در گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران آمده است: «به پاس سال‌ها خدمت فرهنگی استاد نجیب مایل هروی به فرهنگ و تمدن ایران زمین علاوه بر انتخاب ایشان به‌عنوان شخصیت برگزیده در انتشار و گسترش زبان و ادبیات فارسی در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نشان درجه یک هنری نیز به این نویسنده اعطا شده است.»

پیشتر خبر خودسوزی شهاب مایل هروی، پسر نجیب مایل هروی به‌خاطر مشکل در سند اقامت ده‌ساله پدرش خبرساز شد. شهاب مایل هروی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته است که مشکل در سند اقامت ده‌ساله پدرش در ایران وجود دارد و او نمی‌تواند با این سند اقامت به کشورهای خارجی سفر کند.

او همچنان به اطلاعات روز گفته است: «۵۸ درصد وجود من سوخته است. سه روز می‌شود که از بیمارستان/شفاخانه به خانه آمده‌ام. مقام‌های ایرانی من را تهدید کرده‌اند که در مورد پدر خود دادخواهی نکنم.» نجیب مایل هروی در سال ۱۳۲۹ در هرات متولد شده است.

او از سال ۱۳۵۰ خورشیدی تاکنون در ایران زندگی می‌کند و تاکنون ده‌ها کتاب و صدها مقاله در مورد عرفان و ادبیات فارسی نوشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *