عثمانی: شیوع کرونا در افغانستان سیر نزولی به خود گرفته است

اطلاعات روز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که براساس ارزیابی‌های این وزارت، روند شیوع ویروس کرونا در افغانستان سیر نزولی به خود گرفته است.

آقای عثمانی که امروز (یک‌شنبه، 1 سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این ارزیابی‌ها براساس شاخصه‌های تشخیص موارد مثبت ویروس کرونا در لابراتوارها، مشاهده‌ی علایم و اعراض کلینکی این ویروس و میزان بستری‌شدن بیماران در شفاخانه‌های اختصاصی آن انجام شده است.

او سیر نزولی شیوع ویروس کرونا را یک خبر خوش خوانده، اما افزود که باید دستورالعمل‌های صحی به‌صورت جدی توسط شهروندان کشور رعایت شود.

آقای عثمانی درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که دو روز پیش (جمعه، 30 جوزا) در یک نشست خبری در شهر هرات گفت که افغانستان تا دو ماه آینده در نقطه‌ی اوج شیوع ویروس کرونا قرار دارد و پس از آن شمار مبتلایان به این ویروس کاهش می‌یابد.

او افزود: «ما نزدیک به قله و یا اوج ویروس کرونا قرار داریم و امکان دارد که در ظرف یک یا دو ماه آینده به این حالت باشیم.»

این درحالی است که تاکنون 28 هزار و 833 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده است. از این میان،‌581 نفر جان باخته و هشت‌هزار و 764 نفر دیگر بهبود یافته‌اند.