وزارت داخله

وزارت داخله به گزارش «سوءاستفاده از کودکان و بچه‌بازی در نیروهای امنیتی» واکنش نشان داد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی افغانستان به گزارش وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا مبنی بر سوءاستفاده از کودکان و «بچه‌بازی» در بین نیروهای امنیتی افغان، واکنش نشان داده است.

وزارت داخله امروز (یک‌شنبه، ۸ سرطان) در اعلامیه‌ای گفته است که گزارش وزارت خارجه‌ی امریکا را مطالعه کرده و «به سلسله اصلاحات قبلی، اقدامات عملی را در این مورد انجام داده است».

این وزارت گفته است که به‌منظور جلوگیری از استخدام افراد زیر سن، اداره‌ای را زیر نام «ریاست امنیت داخلی» ایجاد کرده است. به گفته‌ی وزارت داخله، این اداره مبارزه با فساد و طرز رفتار پولیس و جلوگیری از استخدام افراد زیر سن را به‌گونه‌ی جدی نظارت می‌کند.

وزارت داخله همچنان گفته است که به‌منظور شناسایی هویت و مشخصات پولیس، سیستم «اپس» را ایجاد کرده است. جلوگیری از جلب‌وجذب کودکان در صفوف پولیس است و تا کنون ۸۰ درصد نیروهای پولیس ثبت این سیستم شده‌اند.

این وزارت به مردم افغانستان اطمینان داده است که روند اصلاحات در صفوف نیروهای پولیس ملی را به‌منظور بهترشدن روند کاری به‌گونه‌ی جدی ادامه می‌دهد.

این در حالی است که وزارت خارجه‌ی امریکا در گزارش سالانه‌اش زیر عنوان «قاچاق انسان» گفته است که سوءاستفاده از کودکان و بچه‌بازی در نیروهای امنیتی افغان وجود دارد، اما هرگز افسران به‌خاطر بچه‌بازی در افغانستان مورد پیگرد قرار نگرفته‌اند.

در این گزارش آمده است که برخی قربانیان قاچاق در ازای پی‌گیری پرونده‌ی‌شان مجبور به رابطه‌ی جنسی می‌شوند. براساس این گزارش، شماری از افراد پولیس، به‌ویژه فرماندهان در پاسگاه‌های دورافتاده، کودکان را برای بچه‌بازی استخدام می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *