ایران دستور تعقیب قضایی ترمپ و 35 نفر دیگر را در پیوند به کشته‌شدن قاسم سلیمانی صادر کرد

اطلاعات روز: دولت ایران فهرستی از 36 نفر از جمله دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری امریکا را در پیوند به قتل قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در اختیار پولیس انترپول گذاشته است.

علی القاصی مهر، دادستان تهران امروز (دوشنبه، 9 سرطان) در جلسه‌ی شورای عالی قضایی ایران گفته است که این 36 نفر در کشتن قاسم سلیمانی «مباشرت، مبادرت و آمریت» داشته‌اند.

به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، دادستان تهران افزوده است که این افراد شامل مسئولان سیاسی و نظامی امریکا و سایر دولت‌ها می‌شوند. به گفته‌ی او، در رأس این 36 نفر، رییس‌جمهوری امریکا قرار دارد که حمله بر قاسم سلیمانی را برنامه‌ریزی کرده است.

علی القاصی مهر گفته است که ایران درخواست تعقیب و جلب بین‌المللی آنان را کرده و پولیس انترپول هم برای این 36 فرد اعلان قرمز داده است.

قاسم سلیمانی در تاریخ 13 جدی در یک حمله‌ی هوایی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شد. این حمله از سوی امریکا انجام شد که کاروان موترهای حامل او و فرماندهان گروه حشد الشعبی را هدف قرار داد.

وزارت دفاع امریکا در آن هنگام اعلام گفت که دستور این حمله از سوی دونالد ترمپ صادر شده بود. رییس‌جمهوری امریکا قاسیم سلیمانی را بارها تروریست شماره یک عنوان کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *