قطعیه بودجه ملی سال 1397؛ محکی برای مجلس نمایندگان

انتقاد مجلس نمایندگان از افزایش جرایم جنایی: سکتور امنیتی برای بهبود وضعیت طرح تازه تهیه کند

اطلاعات روز: در پی افزایش جرایم جنایی در سطح کشور به‌خصوص شهرها، مجلس نمایندگان خواستار تهیه‌ی طرح جدید برای بهبود وضعیت امنیتی، از سوی نهادهای مسئول شده است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه، 9 سرطان) این مجلس از افزایش رویدادهای جنایی در کشور انتقاد کرده، گفته‌اند: «تعداد زیادی از جوانان صرف به‌خاطر یک گوشی کشته می‌شوند.»

آنان با ابراز نگرانی از افزایش این جرایم در شهرها به‌خصوص شهر کابل، آن را تهدید جدی برای مردم خوانده‌اند.

در همین حال، ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌ای گفته که رییس‌جمهوری غنی در نشست ویژه‌ی امنیتی، دستور عملی‌کردن پلان تازه‌ی امنیتی ولایت کابل را داده است.

به نقل از خبرنامه، این پلان به هدف تأمین امنیت بهتر در سطح این ولایت، به‌زودترین فرصت عملی خواهد شد.

رییس‌جمهوری کشور در این نشست خطاب به سکتور امنیتی گفته است که با عملی‌شدن این طرح، باید نتیجه‌ی مطلوب به‌دست آید. او همچنان افزوده است که به‌خاطر تطبیق این پلان صلاحیت‌های کافی، امکانات و منابع در اختیار ارگان‌های امنیتی داده می‌شود.

از سویی هم، آقای غنی از نهادهای امنیتی خواسته است که فعالیت‌شان را بیشتر سازند و از ترور و انفجار و جرایم و غصب زمین در کابل جلوگیری کند.

این درحالی است که در چند روز اخیر شهر کابل شاهد انفجارها و جرایم جنایی زیادی بوده است. در آخرین مورد دیروز (یک‌شنبه، 8 سرطان) گروهی از دزدان مسلح بر یک دکان طلافروشی در شهر کابل، حمله کردند که در نتیجه، یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

یک روز پیش از آن (شنبه، 7 سرطان)، دو کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، هدف یک انفجار در شهر کابل قرار گرفت و کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *