صلح افغانستان؛ خلیل‌زاد، غنی و عبدالله از طریق ویدیوکنفرانس گفت‌وگو کردند

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان از طریق یک کنفرانس ویدیویی با رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت‌وگو کرده است.

شورای عالی مصالحه‌ی ملی در اعلامیه‌ای گفته است که این گفت‌وگو پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، 10 سرطان) صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، طرفین در این دیدار ویدیویی، درباره‌ی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در عرصه‌ی صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در این ویدیوکنفرانس، طرفین موضوعات کاهش خشونت، تکمیل روند رهایی زندانیان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و حمایت منطقه‌ای از صلح را مورد بحث قرار داده و بر کاهش خشونت برای حرکت به سوی مذاکرات صلح و دست‌یافتن به توافق به رهبری و مالکیت افغان‌ها تأکید کرده‌اند.

در بخشی از اعلامیه آمده است که جانب ایالات متحده‌ی امریکا در صحبت‌های خود تأکید کرده است که صلح در افغانستان به معنای صلح و توسعه در منطقه است و ایالات متحده آماده است که در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

خلیل‌زاد و ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان تا کنون درباره‌ی این دیدار چیزی نگفته‌اند.

زلمی خلیل‌زاد در بیست‌وهشتم جون دور تازه‌ی سفرش در پیوند به صلح افغانستان را آغاز کرد. وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه‌ای گفته بود که آقای خلیل‌زاد در جریان این سفر به قطر، ازبکستان و پاکستان می‌رود.

وزارت خارجه‌ی امریکا همچنان گفته بود که به دلیل محدودیت سفر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، خلیل‌زاد به افغانستان نمی‌رود، اما در جریان سفر با مقام‌های افغان از طریق ویدیوکنفرانس گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *