دانش: در صورت ادامه‌‎ی خشونت طالبان، حکومت درباره‌ی تعهداتش تجدید نظر می‌کند

اطلاعات روز: سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید در صورتی که طالبان به جنگ، حملات تروریستی و کشتار افراد بی‌گناه ادامه دهند، حکومت مجبور خواهد شد تا به تعهداتش در زمینه‌ی صلح تجدید نظر کند.

آقای دانش که امروز (چهارشنبه، ۱۱سرطان) در مراسم تهداب‌گذاری فاز اول ساختمان مصلی «عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی» سخن می‌گفت، افزود که دولت افغانستان به همه تعهداتش به روند صلح به‌عنوان یک اولویت استراتژیک وفادار است، اما در عین حال از طالبان نیز می‌خواهد که به تعهدات‌شان وفادار بمانند.

او گفت که گروه طالبان و حامیان این گروه باید بدانند که با تشدید خشونت هرگز به اهدف‌شان نمی‌رسند. به گفته‌ی او، در صورتی که طالبان به کشتار مردم بی‌گناه ادامه دهند، حکومت افغانستان نیز برای دفاع از کشور و حمایت از مردم از هر گزینه‌ای استفاده خواهد کرد.

افغانستان در هفته‌های اخیر شاهد موجی از حملات طالبان در برابر اهداف نظامی و غیرنظامی بوده است. براساس معلومات دفتر شورای امنیت ملی، هفته‌ی آخر ماه جوزا، خونین‌ترین هفته‌ی ۱۹ سال پسین بوده است.

این حملات درحالی ادامه دارد که براساس برخی گزارش‌ها، قرار است نشست آغازین گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در جریان ماه جولای میلادی در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود. زمان مشخص برگزاری این نشست معلوم نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *