میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار

کار ساخت بخش اول میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار آغاز شد

اطلاعات روز: کار عملی ساخت بخش اول میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار در منطقه‌ی «گمبیری» ولسوالی «کوزکنر» این ولایت آغاز شد.

قرار است این میدان هوایی با هزینه‌ی مجموعی ۳۶ الی ۴۰ میلیون دالر امریکایی در ۳.۵ هزار جریب زمین ساخته شود.

کار ساخت بخش اول این میدان هوایی که شامل ساخت دیوار احاطه، برج‌های امنیتی و «فینس» می‌شود، هشت ماه را در بر می‌گیرد و حدود ۸۰ میلیون افغانی هزینه از بودجه‌ی دولت برای آن در نظر گرفته شده است.

در مراسم افتتاح کار ساخت بخش اول میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار افزون بر والیان ننگرهار و لغمان، قاسم وفایی‌زاده رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی، فضل‌محمود فضلی رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری نیز حضور داشتند.

آقای وفایی‌زاده امروز (جمعه، ۲۰ سرطان) در این مراسم گفته است که با ساخت میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار، از آن به عنوان بدیل میدان هوایی کابل در حالات اضطرار و وضعیت نامناسب هوا استفاده خواهد شد.

به گفته‌ی او، در حال حاضر در شرایط اضطراری و وضعیت نامناسب هوا، هواپیماها در شهر مزارشریف و یا هم در پیشاور پاکستان نشست می‌کنند.

او تأکید کرده است که کار ساخت این میدان هوایی از سوی ریاست‌جمهوری نظارت می‌شود و امید است که روند ساخت آن بدون وقفه و در زمان معین آن به پایان برسد. وفایی‌زاده همچنان علاوه کرده است که قرار است این میدان در آینده به میدان هوایی بین‌المللی تبدیل شود.

منطقه‌ی «گمبیری» ولسوالی «کوزکنر»، جایی که قرار است میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار در آنجا ساخته شود.

رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی گفته است که این میدان هوایی با در نظرداشت فرهنگ مناطق شرقی ساخته می‌شود و با ساخت آن، این مناطق به بازارهای کشور وصل و زمینه‌ی عرضه تولیدات وطنی به بازار نیز مساعد خواهد شد.

فضل‌محمود فضلی نیز در این مراسم بر نظارت حکومت مرکزی و اداره محلی از کار ساخت میدان هوایی غیرنظامی تأکید کرده است. او همچنان افزوده است که با ختم کار بخش اول، کار بخش دوم این میدان هوایی نیز آغاز خواهد شد.

قرارداد بخش اول ساخت میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار در یازدهم جوزای سال جاری به ارزش ۷۹.۹ میلیون افغانی با شرکت «افغان گلوبل اپریشن» امضا شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *