حمله‌ی هوایی

در حمله هوایی در ولسوالی ادرسکن هرات دست‌کم 45 نفر به‌شمول فرماندهان طالبان کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که در حمله هوایی بر مواضع طالبان و حامیان‌شان در این ولایت دست‌کم، 45 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالعلی فقیریار، ولسوال ولسوالی ادرسکن هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌‌گوید که قاری غلام نبی، از فرماندهان برجسته‌ی طالبان در ولسوالی ادرسکن پس از رهایی از زندان بگرام به هرات برگشته بود و تجمع طالبان برای بازدید از وی صبح امروز (چهارشنبه، 1 اسد) هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

آقای فقیریار می‌افزاید که این رویداد در منطقه موسوم به «خم زیارت» در مرز ولسوالی‌های گذره، پشتون زرغون و ادرسکن رخ داده است. به گفته‌ی او، در میان کشته‌شدگان، جنگ‌جویان گروه طالبان و هواداران‌ این گروه شامل هستند.

ولسوال ادرسکن می‌گوید که در نتیجه انفجار ماین کنار جاده‌ای در روستای موسوم به «استو» در مرز ولسوالی‌های گذره و ادرسکن، خواهر غلام نبی، فرمانده برجسته‌ی طالبان با یک کودک و یک مرد زخمی و یک کودک این زن نیز کشته شده است.

او می‌افزاید که این زن در حال رفتن برای دیدار برادرش بوده است.

اما جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که در حمله هوایی امروز، عبدالله اکبری، مولوی حیدری، ملا رحمت الله، ذبیح‌الله اکبری، ملا محمد و ملا عبدالحق از فرماندهان کلیدی طالبان کشته شده‌اند.

تاکنون گروه طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

این که این حمله‌ی هوایی از سوی نیروهای افغان صورت گرفته و یا نیروهای خارجی، تا کنون مشخص نشده است.

در همین حال، گروه طالبان در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در دو حمله هوایى در ولسوالى گذره هرات، ٢٠ غیرنظامى کشته و یا زخمى شده‌اند. این گروه همچنان ادعا کرده اهست که در حمله‌ی اول غیرنظامیان هدف قرار گرفتند و زمانی که مردم براى بردن اجساد و زخمیان جمع شدند، حمله دوم نیز صورت گرفت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *