شهر قندهار

پولیس قندهار از کشته شدن ۲۷ جنگ‌جوی طالب در ولسوالی معروف این ولایت خبر داد

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت قندهار می‌گویند که ۲۷ جنگ‌جوی گروه طالبان در درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی و حملات هوایی نیروهای امریکایی در مربوطات ولسوالی معروف این ولایت کشته شده‌اند.

جمال بارکزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقه‌ی «تغری» ولسوالی معروف حمله کردند.

آقای بارکزی همچنان گفت که در نتیجه‌ی درگیری مستقیم میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان، هفت جنگ‌جوی این گروه کشته و ۱۱ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی بارکزی، در جریان این درگیری، دو سرباز پولیس نیز کشته و شش سرباز دیگر پولیس زخمی شده‌اند.

او علاوه کرد که در جریان این درگیری، یک عراده تانک هاموی، سلاح، مهمات و تعداد زیادی ماین جنگ‌جویان طالب نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

از سوی هم، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار همچنان گفت که پس از این درگیری، جنگ‌جویان گروه طالبان هدف حملات هوایی نیروهای امریکایی قرار گرفتند که در نتیجه ۲۰ جنگ‌جوی دیگر این گروه کشته شدند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت ناامن قندهار در جنوب کشور در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان بوده است.

به گفته‌ی مقام‌های محلی و امنیتی در این ولایت، در کم‌تر از یک هفته‌ی اخیر، ده‌ها جنگ‌‌جوی طالب در درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی و حملات هوایی نیروهای خارجی در این ولایت کشته و یا زخمی شده‌اند.

در جریان این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *