مسئول عمومی استخبارات شاخه خراسان داعش

یک عضو مهم رهبری داعش در ننگرهار کشته شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که ضیاءالرحمن مشهور به اسدالله اورکزی، مسئول عمومی استخبارات شاخه خراسان گروه داعش کشته شده است.

امنیت ملی در تویتی همچنان گفته است که اسدالله اورکزی باشنده‌ی اصلی منطقه‌ی «اخیل اورکزی اجنسی» پاکستان بود که در عملیات هدفمند نیروهای ویژه امنیت ملی کشته شده است.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار نیز گفته است که اسدالله اورکزی حوالی ساعت 6:00 شام روز گذشته (شنبه، 11 اسد) در عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت کشته شده است.

در اعلامیه‌ی دفتر والی ننگرهار از اسدالله اورکزی به‌عنوان یکی از اعضای مهم رهبری گروه داعش یاد شده و همچنان گفته شده است که او در چندین مورد حملات تروریستی و فعالیت‌های تخریب‌کارانه دست داشته است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. این ولایت که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد، به‌عنوان خاستگاه گروه داعش پنداشته می‌شود.

هرچند دولت افغانستان بارها شکست داعش را در ولایت ننگرهار اعلام کرده است، اما به نظر می‌رسد که فعالیت‌های این گروه هنوز هم در این ولایت ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *