حمله بر زندان جلال‌آباد

حمله‌ی مهاجمان مسلح بر زندان جلال‌آباد تلفات بر جای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که براساس معلومات ابتدایی، تا کنون سه نفر در حمله‌ی مهاجمان مسلح بر زندان جلال‌آباد کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار اما می‌گوید که در این حمله تا کنون دو نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، کشته و زخمیان همه غیرنظامی اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که این حمله حوالی ساعت 6:45 دقیقه‌ی شام امروز (یک‌شنبه، 12 اسد)‌ در مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهر جلال‌آباد رخ داده است.

آقای آرین همچنان می‌افزاید که نخست یک عراده موتر بمب‌گذاری شده در برابر ورودی زندان جلال‌آباد منفجر و سپس مهاجمان مسلح با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

آقای آرین همچنان می‌افزاید که نیروهای ویژه‌ی پولیس و قطعه واکنش سریع امنیت ملی به محل حادثه رسیده و ساحه تحت پوشش امنیتی قرار دارد.

در همین حال، آقای خوگیانی همچنان می‌گوید که شماری از زندانیان با استفاده از فرصت دست به فرار زدند که دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

حمله بر زندان جلال‌آباد در سومین روز آتش‌بس رخ داده است. طالبان سه روز عید قربان را آتش‌بس اعلام کردند که با استقبال دولت افغانستان مواجه شد. رییس‌جمهور اشرف غنی به نیروهای امنیتی هدایت داد که آتش‌بس را رعایت کنند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت حمله بر زندان جلال‌آباد را بر عهده نگرفته است. طالبان گفته که جنگ‌جویان در این حمله دست ندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *