محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله

مسعود اندرابی: یک عضو شبکه حقانی به‌حیث رهبر تازه شاخه خراسان داعش منصوب شده است

اطلاعات روز: محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله‌ی کشور گفته است که شهاب‌المهاجر،‌ عضو شبکه حقانی به تازگی به عنوان رهبر تازه شاخه خراسان گروه داعش منصوب شده است.

پیش از این عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش بود. او در شانزدهم حمل سال جاری همراه با 19 عضو دیگر این گروه توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

آقای اندرابی امروز (دوشنبه، 13 اسد) در تویتی همچنان نوشته است که شبکه حقانی و گروه طالبان روزانه فعالیت‌های تروریستی خود را در افغانستان انجام می‌دهند، اما زمانی که با این حملات به اهداف سیاسی‌شان نرسیدند، آن را به گروه داعش نسبت می‌دهند.

در حدود یک هفته‌ی اخیر دست‌کم دو حمله‌ی بزرگ و مرگبار در ولایت‌های لوگر و ننگرهار رخ داده است. گروه طالبان از گرفتن مسئولیت هر دو حمله شانه خالی کرده‌اند.

دولت افغانستان اما می‌گوید که طالبان به دلیل این که زمینه‌ی فعالیت برای دیگر گروه‌های تروریستی را فراهم کرده،‌ مسئول این گونه حملات اند.

در حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده در لوگر که یک روز پیش از عید قربان انجام شد، نُه نفر کشته شدند. در حمله بر زندان ننگرهار نیز دست‌کم 25 نفر کشته و 48 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولیت حمله‌ی ننگرهار را که بیش از 20 ساعت ادامه یافت، گروه داعش بر عهده گرفته است. براساس اعلام وزارت دفاع کشور، تعداد مهاجمان در این حمله ده نفر بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *