زندانیان طالبان

پاریس از کابل خواست که زندانیان طالب متهم به قتل سربازان فرانسوی را آزاد نکند

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی فرانسه از دولت افغانستان خواسته است تا آن تعداد از زندانیان گروه طالبان را که متهم به قتل سربازان و کارمندان امداد فرانسوی در افغانستان اند، رها نکند.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت خارجه‌ی فرانسه به نشر رسیده، آمده است که این کشور به‌شدت با آزادی این زندانیان طالبان مخالف است.

در اعلامیه، طالبانی را که متهم به قتل سربازان و کارمندان امداد فرانسوی در افغانستان اند، «تروریست» خوانده و تأکید شده است که دولت افغانستان به رهایی آنان اقدام نکند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در وزارت خارجه‌ی فرانسه گزارش کرده بود که این جنگ‌جویان طالبان در جمع ۴۰۰ زندانی «خطرناک» طالبان که توسط دولت افغانستان آزاد می‌شوند، حضور دارند.

فرمان رهایی این زندانیان گروه طالبان شش روز پیش (دوشنبه، ۲۰ اسد) توسط رییس‌جمهور اشرف غنی به امضا رسید و روند رهایی آنان نیز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۲۳ اسد) آغاز شد.

ارگ ریاست‌جمهوری کشور در آن زمان گفته بود که آقای غنی فرمان عفو مجازات این زندانیان طالبان را در پاسخ به درخواست لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح امضا کرده است.

غنی پیشتر گفته بود که ۴۰۰ زندانی طالبان را به دلیل ارتکاب جرایم سنگین آزاد نمی‌کند. او صلاحیت تصمیم‌گیری در این مورد را به لویه‌جرگه مشورتی صلح واگذار کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *