Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive
شلیک چندین راکت بر شهر کابل

هنگام برگزاری مراسم سال‌روز استقلال، ۱۴ فیر مرمی راکت بر بخش‌هایی از کابل اصابت کرد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی اصابت ۱۴ فیر مرمی راکت بر بخش‌های مختلف شهر کابل، تا کنون ده نفر از جمله چهار کودک و یک زن زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه‌ی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۸ اسد)، ۱۴ فیر مرمی راکت از دو عراده موتر تیزرفتار در استقامت حوزه‌های اول، دوم، نهم، دهم و شانزدهم امنیتی شلیک شده است.

آقای آرین همچنان گفته است که بیشتر این راکت‌ها بر خانه‌های مسکونی اصابت کرده است که در نتیجه ده نفر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، دو نفر مشکوک در پیوند به شلیک این مرمی‌های راکت از مربوطات حوزه‌ی هفدهم امنیتی شهر کابل بازداشت شده‌اند.

آرین تأکید کرده است که موضوع تحت بررسی نهادهای امنیتی و کشفی قرار دارد.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت شلیک مرمی‌های راکت را بر عهده نگرفته است.

مرمی‌های راکت بر بخش‌های از شهر کابل درحالی اصابت کرده است که امروز مراسم گرامی‌داشت از یک‌صدویکمین سال‌روز استقلال کشور در مقر وزارت دفاع در حال برگزاری بود.

مراسم گرامی‌داشت از یک‌صدویکمین سال‌روز استقلال افغانستان
مراسم گرامی‌داشت از یک‌صدویکمین سال‌روز استقلال افغانستان

هنگام اصابت مرمی‌های راکت بر بخش‌های از کابل، رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و شماری زیادی از مقام‌های بلندرتبه‌ی دولتی در وزارت دفاع مشغول تجلیل از سال‌روز استقلال کشور بودند.

همچنان گزارش شده است که یک فیر مرمی راکت در محوطه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری بر ساختمان تشریفات ریاست‌جمهوری برخورد کرده است، اما این موضوع از سوی نهادهای امنیتی و ارگ ریاست‌جمهوری تا کنون تأیید نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *