ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی

شش نیروی خیزش مردمی در حمله‌ی طالبان در دایکندی کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت دایکندی تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی پاتوی این ولایت، شش عضو این نیروها کشته شده‌اند.

محمدحسین صادقی، رییس دفتر والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان این حمله‌ی‌شان را پس از چاشت دیروز (جمعه، ۳۱ اسد) در روستای «زین» ولسوالی پاتو راه‌اندازی کرده‌اند. درگیری میان دوطرف در این حمله‌ی طالبان تا بامداد امروز ادامه یافته است.

آقای صادقی افزود که چهار عضو دیگر نیروهای خیزش مردمی نیز در جریان این درگیری زخمی شده‌اند.

از سویی هم، او گفت که در این درگیری، پنج جنگ‌جوی طالبان نیز کشته و تعدادی از جنگ‌جویان این گروه نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی رییس دفتر والی دایکندی، گروه طالبان توانسته حدود ۱۵ کیلومتر در روستای زین پیشروی کند. هنوزهم جنگ‌جویان این گروه در شماری از ساحات این روستا مستقر اند.

از سویی هم، او گفت که برای بیرون‌راندن این جنگ‌جویان از روستای زین، باید عملیات هوایی به‌دلیل صعب‌العبوربودن این روستا راه‌اندازی شود.

ولایت دایکندی در مرکز کشور از ولایت‌های امن است که شماری از ولسوالی‌های این ولایت از جمله ولسوالی پاتو به‌دلیل هم‌مرزبودن با ولایت ناامن ارزگان، هرازگاهی شاهد حملات جنگ‌جویان طالبان می‌باشد.

حدود یک هفته‌ی پیش (جمعه، ۲۴ اسد) نیز در پی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در روستای زین این ولسوالی، پنج عضو نیورهای خیزش مردمی کشته و شش عضو دیگر این نیروها زخمی شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *