رییس‌جمهور غنی

رییس‌جمهور: طالبان به‌خاطر به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس بشری و دایمی را بپذیرند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی یک‌بار دیگر از طالبان خواسته است که به‌خاطر حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس بشری، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

آقای غنی این خواست را در واکنش به ترور ایوب غروال، معاون شورای ولایتی پکتیا، مطرح کرده است. ایوب غروال حوالی ساعت ۵:۰۰ صبح امروز (شنبه، ۲۹ سنبله) هنگامی که به‌سوی دانشگاه در حرکت بود، در مربوطات شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا ترور شد.

رییس‌جمهور غنی همچنان گفته است که تأمین صلح پایدار و دوامدار یکی از اهداف مذاکرات صلح است و به‌خاطر رسیدن به این هدف، طالبان باید خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش‌بس را بپذیرند.

آقای غنی پیش از آغاز رسمی مذاکرات صلح افغانستان نیز از گروه طالبان خواسته بود که آتش‌بس را بپذیرند.

به نقل از اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، آقای غنی حمله بر معاون شورای ولایتی پکتیا را «تقبیح» کرده و تأکید کرده است که مبارزه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر «تروریستان و جنایت‌کاران» ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه هفته‌ی گذشته در دوحه آغاز شد. براساس آخرین اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور، همزمان با آغاز مذاکرات، خشونت‌ها و حملات طالبان در سراسر کشور نیز افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *