افزایش خشونت‌ها در افغانستان

سازمان ملل و اتحادیه اروپا از تشدید خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کردند

اطلاعات روز: همزمان با روز جهانی صلح، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان از تشدید خشونت‌ها و افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده‌اند.

یوناما امروز (دوشنبه، ۳۱ سنبله) در رشته‌تویتی نوشته است که طرف‌های درگیر باید اقدامات فوری را برای محافظت از غیرنظامیان و ایجاد فضای مساعد برای گفت‌وگوهای صلح دوحه انجام دهند.

به گفته‌ی یوناما، شمار تلفات غیرنظامیان که شاخص کلیدی شدت جنگ است، نسبت به سال‌های اخیر در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

یوناما در عین حال گفته است که یافته‌های ابتدایی آنان نشان می‌دهد که در چهار رویداد جداگانه تنها در بیست‌ونهم سنبله، ۲۰ غیرنظامی کشته و ۳۹ نفر دیگر از جمله زنان، پسران و دختران زخمی شده‌اند.

در همین حال، نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که به شدت نگران افزایش خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان است. اتحادیه اروپا تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی خشونت‌های جاری را «بی‌سابقه» عنوان کرده است.

اتحادیه اروپا یک بار دیگر از طالبان خاسته است که خشونت‌ها را متوقف کرده و در اسرع وقت به آتش‌بس متعهد شوند.

پیشتر زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان نیز از تشدید خشونت‌ها در افغانستان که در نتیجه‌ی آن غیرنظامیان نیز کشته و یا زخمی می‌شوند، ابراز نگرانی کرده بود.

آقای خلیل‌زاد از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته است که خشونت‌ها را به‌طور قابل ملاحظه کاهش دهند.

این همه در حالی است که در بیست‌وچهار ساعت گذشته تنها در ولایت‌های میدان‌وردک، کاپیسا، تخار، بلخ، بدخشان، ارزگان و… دست‌کم ۲۷ تن از نیروهای امنیتی در نتیجه‌ی حملات طالبان کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *