زلمی خلیل‌زاد

خلیل‌زاد از طرف‌های جنگ خواست که خشونت‌ها را به‌طور قابل ملاحظه کاهش دهند

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته است که خشونت‌ها را به‌طور قابل ملاحظه کاهش دهند.

آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (دوشنبه، ۳۱ سنبله) در رشته‌تویتی نوشته است با وجودی این که مذاکرات صلح افغانستان از چند روز بدینسو آغاز شده، اما سطح خشونت‌ها در افغانستان نیز به‌گونه‌ی واضح افزایش یافته است.

خلیل‌زاد همچنان از افزایش خشونت‌ها در افغانستان که در نتیجه‌ی آن شمار زیادی غیرنظامیان کشته می‌شوند، ابراز تأسف کرده است.

او نوشته است: «با درنظرداشت این‌که اخیرا مذاکرات صلح افغانستان آغاز یافت، ضروری است که تمام جناح‌ها خشونت را به‌طور قابل ملاحظه کاهش دهند.»

خلیل‌زاد در حالی از افزایش سطح خشونت‌ها در افغانستان ابراز تأسف کرده است که چند روز پیش، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع نیز گفته بود که طالبان برای کسب امتیاز در میز مذاکرات صلح، خشونت‌ها را در سراسر کشور افزایش داده‌اند.

مقام‌های ارشد دولت افغانستان بارها از طالبان خواسته‌اند که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و افزایش رویدادهای تروریستی، آتش‌بس بشری، دایمی و سرتاسری را بپذیرند. طالبان اما گفته‌اند که در مورد آتش‌بس در جریان مذاکرات صلح بحث خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *