بامیان

یک روز پس از سفر غنی به بامیان، طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی شیبر حمله کردند

اطلاعات روز: یک روز پس از سفر رییس‌جمهور اشرف غنی و معاونان او به ولایت مرکزی بامیان، گروه طالبان به‌صورت تهاجمی بر چندین پاسگاه امنیتی در ولسوالی شیبر این ولایت حمله کرده‌اند.

محمدرضا یوسفی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بامیان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که گروهی از جنگ‌جویان طالب با کمیت ۱۲۰ نفری از تاله و برفک ولایت بغلان بر پاسگاه‌های امنیتی در روستای «باغک» ولسوالی شیبر حمله کردند.

آقای یوسفی همچنان گفت که این حمله‌ی طالبان حوالی ساعت ۷:۵۰ دقیقه‌ی شب گذشته (یک‌شنبه، ۳۰ سنبله) آغاز و تا ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت امروز ادامه داشته است. او تأکید کرد که حمله با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بامیان افزود که پس از آغاز حمله، نیروهای امنیتی به رهبری محمدصادق مرادی، فرمانده پولیس این ولایت از دو مسیر به روستای «باغک» اعزام شدند که در مسیر «دره شکاری» با کمین جنگ‌جویان طالبان برخوردند.

به گفته‌ی آقای یوسفی، نیروهای پولیس پس از چند ساعت درگیری، موفق شدند تا از کمین طالبان عبور کنند. در جریان درگیری‌ها شماری از جنگ‌جویان طالب کشته و یا زخمی شده‌اند. پولیس بامیان آمار مشخصی از تلفات طالبان ارائه نکرد.

یوسفی اما گفت که در جریان این درگیری‌ها، دو سرباز پولیس ملی کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است. به گفته‌ی او، در حال حاضر ساحه تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت مرکزی بامیان یکی از ولایت‌های نسبتا امن کشور به حساب می‌آید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *