کرکت بورد افغانستان

اشرف غنی برای پی‌گیری پیشنهادات دیدبان شفافیت در مورد «کرکت بورد» حکم صادر کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در مورد پی‌گیری و عملی‌سازی پیشنهادات دیدبان شفافیت افغانستان در مورد کرکت بورد کشور، حکم صادر کرده است.

سید اکرام افضلی، رییس اجرایی دیدبان شفافیت افغانستان سه‌شنبه شب (1 میزان) در تویتی به نقل از حکم رییس‌جمهور نوشته است: «فضلی صاحب این پیشنهادات معقول است. لطفا برای عملی شدن آن‌ها تدابیر لازم را بگیرید.»

آقای افضلی از رییس‌جمهور تشکری کرده و همچنان ابراز امیدواری کرده است که این اقدام باعث اصلاحات در کرکت بورد افغانستان شود.

دیدبان شفافیت افغانستان در پانزدهم سنبله تحقیقی را تحت عنوان «ارزیابی مقدماتی بورد کرکت افغانستان» منتشر کرد. یافته‌های این تحقیق نشان می‌داد که بورد کرکت افغانستان فاقد شفافیت، حساب‌دهی و میکانیزم‌های حداقلی برای پیش‌گیری از فساد است.

براساس این تحقیق، روند انتخاب اعضای بورد پرسش‌برانگیز است، بازیکنان حرفه‌ای و با عملکرد خوب نادیده گرفته شده و تعداد قابل توجه نزدیکان اعضای بورد برای تیم‌های با رده‌های سنی مختلف گزینش می‌شوند.

دیدبان شفافیت افغانستان برای بهترشدن وضع بورد کرکت افغانستان سفارش کرده بود که اساس‌نامه‌ی بورد کرکت تعدیل شود.

همچنان، تشکیل دست‌کم دو بار جلسه در یک سال از سوی رییس‌جمهور که در رأس کرکت بورد قرار دارد، بازنگری لایحه وظایف بورد، بررسی جامع پالیسی‌ها و پرکردن خلاهای آن، فراهم‌کردن زمینه دسترسی به اطلاعات از سوی بورد کرکت، تدوین استراتژی منظم برای تبلیغ کرکت زنان و تفتیش‌های دوره‌ای در کرکت بورد از دیگر سفارش‌هایی بود که در تحقیق دیدبان شفافیت افغانستان مطرح شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *