حمله‌ی موتربمب در ولسوالی غنی‌خیل

انفجار موتربمب در مرکز ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار ۱۴ کشته و ۴۲ زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی موتربمب در نزدیکی ساختمان ولسوالی غنی‌خیل این ولایت، ۱۴ نفر کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این انفجار حوالی ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه‌ی امروز رخ داده است.

در میان کشته‌شدگان یک زن، چهار کودک و یک نظامی نیز شاملند. در میان زخمیان نیز ۳۸ غیرنظامی و چهار نظامی شاملند که وضعیت شماری از زخمیان وخیم گزارش شده است.

خوگیانی در عین حال گفته است که پس از انفجار موتربمب، چند مهاجم دیگر که قصد وارد شدن به ساختمان ولسوالی را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. او در مورد تعداد دقیق مهاجمان جزئیات نداده است.

در همین حال، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که انفجار در نزدیکی یک مسجد و هنگام ادای نماز ظهر صورت گرفته است که در نتیجه‌ی آسیب جدی به مسجد وارد شده است.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

اما آقای آرین می‌گوید که که با توجه به روی‌کرد این رویداد، طالبان مسئول این جنایت بزرگ علیه مردم افغانستان است. او تأکید کرده است که طالبان در گذشته نیز چنین روی‌کردی را در برابر مردم داشته و بارها بر شفاخانه‌ها، مراسم‌های مردمی، مکان‌های مقدس دست به حملات تروریستی زده‌اند.

سخن‌گوی وزارت داخله همچنان می‌گوید که یک بخشی از حملات طالبان در هفته‌ها و روزهای گذشته با استفاده از ماین‌ها و مواد انفجاری جاسازی شده انجام شده است. به گفته‌ی آرین، این حملات طالبان خلاف تعهد این گروه و نشان‌دهنده‌ی افزایش خشونت‌ها در برابر مردم افغانستان است.

ولایت ننگرهار در شرق کشور یکی از ولایات ناامن به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند. در کنار آن، هر از گاهی از فعالیت جنگ‌جویان داعش نیز در بخش‌هایی از این ولایت گزارش می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *