امرالله صالح

امرالله صالح: امنیت واقعی و روانی را به مردم کابل بر می‌گردانم

اطلاعات روز: یک روز پس از اعلام امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری مبنی بر این که او مسئولیت مدیریت امنیت کابل را موقتا بر عهده می‌گیرد، اکنون گفته است که امنیت واقعی و روانی را به شهر کابل بر می‌گرداند. او گفته است که مجرم دو انتخاب دارد، عقب میله‌ی زندان یا آدم‌شدن.

آقای صالح صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۷ میزان) در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است که سال‌هاست که از موترهای بی‌اسناد شکایت وجود دارد و یکی از مشکلات در ردیابی مجرم، موترهای بی‌اسناد است.

او همچنان گفته است که در جلسه‌ی صبح امروز فیصله شده تا موترهای بی‌اسناد مصادره شود. به گفته‌ی او، انتظار می‌رود که مالکان موترهای بی‌اسناد مالیه پرداخته و موترهای‌شان را قانونمند بسازد، در غیر آن موترهای بی‌اسناد پس از توقف در خدمت پولیس قرار می‌گیرد.

معاون اول ریاست‌جمهوری نوشته است: «احتمال دیگر این است که دولت موترهای بی‌اسناد را پس از توقف و بعد از گذشت یک مدت معین قانونمند ساخته و به ورثه شهدا توزیع نماید. انتخاب با شما است.»

صالح گفته است که از خط داغ پولیس زیر نام ۱۱۹ حمایت می‌کند. او در عین حال دو شماره ارتباطی واتساب (۰۷۳۰۱۰۰۹۰۰ و ۰۷۳۰۶۰۰۷۰۰) را به‌خاطر تقویت خط ۱۱۹ همگانی کرده و از مردم خواسته است که به این شماره‌ها پیام کتبی بفرستند. او افزوده است که به پیام‌ها و تماس‌های صوتی پاسخ داده نمی‌شود.

آقای صالح در ادامه نوشته است: «این یک ابتکار عاجل و اضطراری است. در پای هر پیام کتبی شماره تیلفون خویش را بگذارید که اطلاعات تان تحلیل و بررسی گردد. اگر از مجرم و قانون گریز عکس و نشانی دارید نیز به این شماره ها بفرستید.»

این درحالی است که به دنبال افزایش ناامنی‌ها، سرقت‌های مسلحانه، ترورهای هدفمند و… معاون اول ریاست‌جمهوری روز گذشته اعلام کرد که طبق هدایت رییس‌جمهور اشرف غنی، مدیریت امنیت کابل را برای چند هفته بر عهده می‌گیرد.

پیش از اعلام آقای صالح، وزارت داخله به نیروهای پولیس هدایت داده بود که در صورت مواجه شدن با مجرمان، بر آنان مستقیم شلیک کنند. این وزارت از آمران جنایی حوزه‌های امنیتی کابل نیز خواسته بود که ساحات مسئولیت‌شان را از وجود مجرمان پاک‌سازی کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *