عبدالله و ظریف

از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه‌ی ایران در دیدار با عبدالله

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در جریان سفرش به ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

شورای عالی مصالحه‌ی ملی در خبرنامه‌ای گفته است در این دیدار که پس از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۲۷ میزان) صورت گرفته، دو طرف در مورد روند صلح افغانستان صحبت کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، آقای ظریف در این دیدار صلح افغانستان را یکی از نیازهای اساسی منطقه خوانده و گفته است که ایران از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند. او افزوده است که ایران موفقیت افغانستان را در امر صلح، موفقیت خودش می‌داند.

آقای ظریف همچنان گفته است که این کشور از تلاش‌های منطقه‌ای برای دست‌یافتن به اجماع برای حمایت از صلح افغانستان نیز حمایت می‌کند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی کشور در این دیدار ضمن قدردانی از موضع‌گیری ایران در مورد صلح افغانستان، از ایران خواسته است که از تلاش‌های صلح و دست‌یافتن به صلح عادلانه، باعزت و دایمی در افغانستان حمایت کند.

آقای عبدالله همچنان صلح در افغانستان را صلح در منطقه و فراتر از منطقه خوانده و گفته است که برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان فرصت استثنایی فراهم شده است و تحقق صلح و ثبات در افغانستان، نیازمند اجماع منطقه‌ای می‌باشد.

ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان گفته است که آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌های خود در دیدار با وزیرخارجه‌ی ایران در مورد سفرهای اخیرش به پاکستان و هند نیز صبحت کرده است.

گفتنی است که عبدالله عبدالله در ادامه‌ی سفرهای منطقه‌ای خود صبح امروز در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی عازم تهران، پایتخت ایران شد. هدف از سفر او به ایران که به دعوت رسمی آن کشور صورت گرفته، جلب حمایت آن کشور از تلاش‌های صلح افغانستان گفته شده است.

شورای عالی مصالحه ملی گفته است که آقای عبدالله در جریان این سفرش با رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، رییس مجلس اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و برخی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی ایرانی دیدار می‌کند.