گفت‌وگو با آمر صاحب شایسته‌ی حوزه دهم | طنز

گفت‌وگو با آمر صاحب شایسته‌ی حوزه دهم | طنز

عیسا قلندر

بعد از آن‌که آمر حوزه دهم با لشکری از پرسونلش به منزل یک خانم هجوم بردند، ما گفت‌وگوی ویژه با آمر صاحب حوزه دهم انجام دادیم. این گفت‌وگو تقدیم شما باد.

ما: آمر صاحب چرا به خانه آن خانم هجوم بردید؟

آمر حوزه: دروغ است برادر جان. من آن شب در قرغه بودم. مجلس ما آن‌قدر گرم بود که تا ساعت سه صبح آن‌جا بودیم.

ما: پس کسی که بدون اجازه به حریم خصوصی یک خانم تجاوز کرده بود، کی بوده؟

آمر حوزه: به گمانم که برادرم بوده. من یک برادر دارم که عاشق پولیس‌بازی است. هرازگاهی یونیفورم مرا می‌پوشد و به خانه‌های مردم می‌درآید. چند بار می‌خواستم ادبش کنم اما مادرم اجازه نمی‌دهد. او را زیاد دوست دارد.

ما: خُب از قرغه توصیف کنید، چه دیدی و چه شنیدی؟

آمر حوزه: قرغه جای قشنگی است. من از توصیفش عاجزم. ما رفته بودیم که نان بخوریم و چای بنوشیم و برگردیم، اما رفقای اهل دل بساط مهمانی را طولانی کردند. هوش از سر ما رفت و دیگر به فکر ساعت نبودیم. هرچه تلاش می‌کردم خودم را شخصیت بگیرم، نمی‌شد. همه‌اش می‌خندیدم. آن شب را به خنده سپری کردیم، از کجا می‌فهمیدم که برادرم شوق پولیس‌بازی‌اش گل می‌کند.

ما: وزیر داخله ازین ماجرا ناراحت نشده بود؟ سر شما قهر نشد؟

آمر حوزه: پدرش ناراحت شده نمی‌تواند. در این مملکت آن‌قدر هم خرتاخری نیست که هر شلغمی بیاید سر ما قهر شود. این مملکت الحمدلله امرالله صالح دارد و صالح صیب ماشاالله یک آدم نیک است. بدون این‌که بپرسد گپ چیست، تمام این اتفاقات را شایعه خواند و در جا ثابت کرد که حق با پولیس ملی کشور است.

ما: راستی آمر صاحب، شما چطور آمر مقرر شدید؟

آمر حوزه: با شایستگی خودم و کمک خداوند متعال و سفارش یکی از دوستان. شاید مبالغه به‌نظر بیاید اما من شایسته‌ترین آمری هستم که حوزه دهم تا بحال تجربه کرده.

ما: یک پولیس، خصوصا اگر آمر حوزه باشد و شایسته هم باشد، چه زمانی حق دارد به حریم خصوصی یک نفر تعرض کند؟

آمر حوزه: نزد پولیس حریم هیچ‌کسی خصوصی نیست. اگر در قانون چیزی به‌نام حریم خصوصی آمده، برای این است که دیگران مثلا مولوی‌ها، وکلای پارلمان، وزیران و رییسان وقت و ناوقت به خانه مردم ندرآیند. اما پولیس حق دارد هر زمان که لازم دید وارد خانه‌های مردم شوند.

ما: آن خانم از شما شکایت کرده و شما را متهم به زورگویی کرده…

آمر حوزه: بگذار شکایت کند. پولیس ملی افغانستان به تمام شهروندان افغانستان حق شکایت می‌دهد. اما گپ بین خود ما باشد، کی به شکایت مردم رسیدگی می‌کند؟ تا به حال به چند شکایت رسیدگی شده؟ خخخخخخ.

ما: دیگر چه وقت لازم می‌بینید که به حریم خصوصی یکی تعرض کنید؟

آمر حوزه: لا اله الاالله محمد رسول الله. پیش‌تر گفتم که برای ما هیچ حریمی خصوصی نیست، پس چرخیده چرخیده روی حریم خصوصی شله نشو. هر وقتی که عشقش آمد می‌رویم دیگر. نر است که راه ما را بگیرد؟

ما: پیام تان به ساکنین حوزه دهم امنیتی چیست؟

آمر حوزه: ما از ساکنین حوزه دهم خواهش می‌کنیم با پولیس‌شان همکار باشند. دروازه‌های‌شان را به روی پولیس بیچاره باز بگذارند و در مقابل پولیس دلیل نگویند. چرا که ما در هر صورتش داخل خانه‌های‌شان می‌شویم، چرا به روی خوش داخل نشویم. زنده باد امرالله صالح که مدافع راستین پولیس ملی است.