پارلمان اروپا

به حمایت از صلح و افغانستان پساصلح ادامه دهید

خواست جامعه مدنی افغانستان از اتحادیه اروپا

شماری از اعضای جامعه مدنی افغانستان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که به تعهد و حمایت فعال خود از روند صلح همه‌شمول افغانستان که باعث حفظ و تقویت موفقیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهروندان افغانستان شود، ادامه دهد.

این خواست اعضای جامعه مدنی افغانستان روز گذشته (پنج‌شنبه، ۸ عقرب) در یک نشست آنلاین با پیتراس استریوسیوس، رییس هیأت پارلمانی اروپا برای افغانستان و اندریاس وان برنت سفیر اتحادیه اروپا در کابل مطرح شده است. «میکانیزم افغانستان برای صلح همه‌شمول» تسهیل‌کننده‌ی این نشست آنلاین بوده است.

در این نشست آنلاین که در مورد نقش جامعه مدنی در مذاکرات صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو شده، پلوشه حسن، حکمت‌الله اعظیمی، عزیز رفیعی، فیض‌محمد زلاند و نجیبه ایوبی به نمایندگی از اعضای جامعه مدنی افغانستان صحبت کرده‌اند.

اعضای جامعه مدنی افغانستان همچنان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که از طالبان بخواهد تا هرچه زودتر آتش‌بس جامع، سراسری و بدون قید و شرط را بپذیرند.

همچنان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا از بازی‌گران منطقوی بخواهد تا بدون هیچ نوع تردید از توافق آتش‌بس حمایت کرده و از مداخله در منازعه‌ی افغانستان خودداری کنند.

آنان تأکید کرده‌اند که تمام مردم افغانستان از عواقب منازعه رنج برده‌اند و مستحق زندگی در یک کشور صلح‌آمیز و مرفه هستند.

همین طور، اعضای جامعه مدنی افغانستان از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواسته‌اند که به حمایت‌شان از ثبات و توسعه‌ی افغانستان پساصلح نیز ادامه دهند.

در کنار قدردانی از حمایت دوامدار اتحادیه اروپا از افغانستان، حمایت از جامعه مدنی و به‌ویژه گروه‌های زنان و مشارکت آنان در تمام روندهایی که منجر به ثبات و صلح در افغانستان شود، دیگر خواست اعضای جامعه مدنی افغانستان بوده که در این نشست مطرح شده است.

در این نشست آنلاین، پارلمان اتحادیه اروپا نیز گفته است از روند همه‌شمول صلح افغانستان به‌گونه‌ی دوامدار حمایت می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *